Pracownicy księgowości i kadr w jednostkach samorządowych mieli sporo pracy w związku z wejściem w życie rozwiązań Polskiego Ładu.
Te zmiany (i nowelizacje, które mają naprawić dotychczasowe zamieszanie) w niejednym urzędzie spowodowały konieczność pracy po godzinach. Tymczasem zasady jej wykonywania od lat rodzą wiele problemów. Dlaczego? W charakterze eksperta w dzisiejszym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej opinii udzieliła associate Kancelarii Lilia Czepli:
![](https://kmrp.pl/wp-content/uploads/2022/01/lilia-czepli.jpg)
„Praca w godzinach nadliczbowych nie może być regułą, musi wynikać z potrzeb pracodawcy, a także z polecenia przełożonego. Odmowa wykonania polecenia dotyczącego pracy w godzinach nadliczbowych co do zasady stanowi naruszenie obowiązków pracowniczych.”
Pełna treść artykułu jest dostępna w wydaniu papierowym oraz w wydaniu elektronicznym Dziennika Gazety Prawnej.